Εκπαιδευτική επίσκεψη Α’ τάξης στην Αθήνα.

Η Α’ τάξη του ΓΕΛ Λιτοχώρου πραγματοποίησε τριήμερη εκπαιδευτική εκδρομή με κύριο θέμα την επίσκεψη στη Βιβλιοθήκη και στους χώρους της Βουλής των Ελλήνων από τις 18 έως τις 20 Δεκεμβρίου 2022.Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε έπειτα από πρόσκληση της βουλευτή Πιερίας κ. Άννας Μάνη.

Οι εκπαιδευτικοί στόχοι της εκδρομής αφορούσαν την πληροφόρηση σχετικά με την ιστορία του κτηρίου της Βουλής των Ελλήνων και βασικών χώρων αυτής όπως η Βιβλιοθήκη και το Πρωθυπουργικό Γραφείο, τη δια ζώσης γνωριμία και ενημέρωση των μαθητών σχετικά με όψεις της νεότερης και σύγχρονης πολιτικής ιστορίας με έμφαση κυρίως στις διαδικασίες άσκησης του νομοθετικού έργου του κοινοβουλευτισμού, η επίσκεψη σε χώρους ιστορικής, εκπαιδευτικής και περιβαλλοντικής αξίας της Αθήνας, καθώς και η μελέτη και θέαση εκθεμάτων και μνημείων του αρχαίου κόσμου που αποτελούν πολιτιστική κληρονομιά, ένα πανανθρώπινο κτῆμα ἐς ἀεί.

Η εκδρομή ξεκίνησε την Κυριακή 18-12-2022 και συμμετείχαν 56 μαθητές και 4 συνοδοί-καθηγήτριες.

Τη Δευτέρα 19-12-2022,στις 9:00 επισκεφθήκαμε τη Βουλή. Εκεί, χωριστήκαμε σε 2 ομάδες ξενάγησης πριν εισέλθουμε. Η ξενάγηση αφορούσε περιήγηση στους χώρους της Βουλής με ταυτόχρονη ενημέρωση από αρμόδιο υπάλληλο για τα επιμέρους γραφεία πολιτικών, ενώ ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στο χώρο εργασίας των πολιτικών συντακτών-δημοσιογράφων. Στη συνέχεια, μεταβήκαμε στη Βιβλιοθήκη της Βουλής και ενημερωθήκαμε από υπάλληλό της για την ιστορία και την αρχιτεκτονική του κτηρίου, για τη χρήση του ανά πολιτικές περιόδους της νεότερης ιστορίας, καθώς και για τα βιβλία που φιλοξενεί, πολλά από αυτά σπάνιων εκδόσεων από ευρύ φάσμα επιστημών όπως φιλοσοφία, λογοτεχνία, ιστορία, οικονομία και αρχιτεκτονική. Επίσης, είχαμε την ευκαιρία να δούμε τον χώρο που φυλάσσονται τα πρακτικά των συνεδριάσεων, να ενημερωθούμε σχετικά με την άσκηση του προπαρασκευαστικού νομοθετικού έργου από τις διακομματικές Επιτροπές της Βουλής ,την άσκηση του νομοθετικού έργου από την ολομέλεια της Βουλής και στο τέλος να διαβάσουμε κάποια πρακτικά συνεδριάσεων περασμένων δεκαετιών. Εντύπωση μας έκανε τέλος, το πρώτο Σύνταγμα της Ελλάδος του 1822, ακριβές αντίτυπο του οποίου βρίσκεται στη βιβλιοθήκη της Βουλής με πίστη καλλιγραφία της εποχής.

Η ξενάγηση στους χώρους της Βουλής ολοκληρώθηκε με την υποδοχή μας στο Γραφείο του Πρωθυπουργού προκειμένου να επισκεφθούμε τον χώρο που έλαβε χώρα η 1η σύσκεψη του υπηρεσιακού πρωθυπουργού Κ.Καραμανλή με τους πολιτικούς αρχηγούς το 1974, μετά την πτώση της δικτατορίας και να ενημερωθούμε για την ιστορική στιγμή-σταθμό της σύγχρονης ιστορίας που είχε ως στόχο την επαναφορά του κοινοβουλευτισμού και του δημοκρατικού πολιτεύματος.

Στη συνέχεια, επισκεφθήκαμε τον Εθνικό Κήπο και περιδιαβήκαμε τους χώρους του παρατηρώντας το φυσικό τοπίο με την ιδιαίτερη χλωρίδα και πανίδα ενώ εντυπωσιακή υπήρξε και η αλλαγή φρουράς στο μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη στο οποίο πήγαμε στη συνέχεια.

Έπειτα, μεταβήκαμε στο Ίδρυμα «Σταύρος Νιάρχος» όπου ανά ομάδες περιηγηθήκαμε στους χώρους της Βιβλιοθήκης η οποία συνδυάζει την παραδοσιακή μέθοδο μελέτης βιβλίων κατά μόνας ή και σε ομάδες σε εντευκτήρια και αναγνωστήρια, με σύγχρονες μεθόδους ανάγνωσης και έρευνας με χρήση πολυμέσων.

Την επόμενη ημέρα,20-12-2022,μεταβήκαμε στο Μουσείο της Ακρόπολης όπου και θαυμάσαμε τα σπάνια εκθέματα από την αρχαϊκή ως τη ρωμαϊκή περίοδο. Περιηγηθήκαμε ανά 4 ομάδες στις αίθουσες δίνοντας περισσότερες ιστορικές πληροφορίες για τα βασικά εκθέματα. Έπειτα, ανεβήκαμε στον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης, μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς, για να θαυμάσουμε και να παρατηρήσουμε από κοντά το θέατρο Ηρώδου του Αττικού, το θέατρο Διονύσου, το Ερέχθειο, τον Παρθενώνα. Την ίδια μέρα αναχωρήσαμε για το Λιτόχωρο.

Οι στόχοι της εκπαιδευτικής εκδρομής επιτεύχθηκαν μιας και οι μαθητές μας προσέγγισαν βιωματικά χώρους και γνώρισαν στιγμές και όψεις της αρχαίας και νεότερης ιστορίας και πολιτισμού. Παρελθόν και παρόν δέθηκαν αρμονικά, ιστορικές και πολιτικές πληροφορίες μορφοποιήθηκαν σε εμπειρίες, πολιτισμός και παράδοση αποτυπώθηκαν σε ζωηρές εικόνες και όλα αυτά, από κοινού αλλά και το καθένα ξεχωριστά, εμπλούτισαν τις γνώσεις και τη συνείδηση των παιδιών ως μαθητές και πολίτες.