ΓΕΛ Λιτοχώρου-Γυμνάσιο και Λυκειακές Τάξεις Αρμενίου ► Παρουσίαση του Προγράμματος «Μαθηματικά και Φιλοσοφία: Η συμβολή των φιλοσόφων Σωκράτη και Πλάτωνα στη Μαθηματική Επιστήμη»

Την Τετάρτη 03 Απριλίου 2024 το ΓΕΛ Λιτοχώρου υποδέχθηκε καθηγήτριες και μαθητές/μαθήτριες των Λυκειακών Τάξεων του Αρμενίου, στο πλαίσιο της συνεργασίας των δύο σχολείων στο Πρόγραμμα «Μαθηματικά και Φιλοσοφία: Η συμβολή των φιλοσόφων Σωκράτη και Πλάτωνα στη Μαθηματική Επιστήμη». Καθηγητές/καθηγήτριες και μαθητές/μαθήτριες γνωρίστηκαν μεταξύ τους, αντάλλαξαν ερωτήματα και απόψεις, και στη συνέχεια οι επισκέπτες ξεναγήθηκαν στους χώρους του σχολείου από τους μαθητές/μαθήτριες της Β΄ τάξης του σχολείου μας (οι συμμετέχοντες/συμμετέχουσες στο Πρόγραμμα). Σε οικείο πια κλίμα, ακολούθησε η παρουσίαση του Προγράμματος στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του σχολείου, από τις υπεύθυνες καθηγήτριες κ. Σαμπάνη Μαρία (Γυμνάσιο και Λ.Τ. Αρμενίου) και Καλιακούδα Αικατερίνη (ΓΕΛ Λιτοχώρου). Στην παρουσίαση καταδείχθηκε η πολύπλευρη και βαθιά σχέση Μαθηματικών και Φιλοσοφίας, η δυναμική αλληλεπίδραση μεταξύ των δύο κλάδων σε όλο το ιστορικό γίγνεσθαι, καθώς ο ένας ενημερώνει και εμπλουτίζει την έρευνα του άλλου σε θεμελιώδεις πτυχές της πραγματικότητας, της γνώσης και του συλλογισμού-δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι η λογική αποτελεί το κοινό έδαφος Μαθηματικών και Φιλοσοφίας. Κεντρικά πρόσωπα της εργασίας-συνεργασίας των δύο σχολείων ήταν ο Σωκράτης και ο Πλάτωνας. Μέσα από τη σκιαγράφηση της προσωπικότητας και της διδασκαλίας των δύο Φιλοσόφων, αναδείχθηκαν η συμβολή της Μαιευτικής μεθόδου του Σωκράτη στην κατανόηση και ερμηνεία μαθηματικών προβλημάτων, καθώς και η αντίληψη του Πλάτωνα, μέσα από την εργασία του για τα λεγόμενα Πλατωνικά Στερεά, πως αυτά αποτελούν τις συμβολικές αναπαραστάσεις των θεμελιωδών δομικών στοιχείων του σύμπαντος-άλλωστε, ο Πλάτωνας πάντα θεωρούσε πως η Στερεομετρία και η Γεωμετρία αποτελούν την ασφαλέστερη μέθοδο για να κατανοήσουμε τη γενεσιουργό αιτία των πραγμάτων. Η παρουσίαση, μέσα από τη διάδραση καθηγητριών-μαθητών/μαθητριών, προετοίμασε τα παιδιά για την επόμενη συνάντηση και παρουσίαση από τους ίδιους/ίδιες μαθητές/μαθήτριες των αποτελεσμάτων της συγκεκριμένης εργασίας στο Συνέδριο της 14ης Διεθνούς Εβδομάδας Μαθηματικών, που θα ακολουθούσε στη Λάρισα στις 15 Απριλίου 2024.