ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΓΕΛ ΛΙΤΟΧΩΡΟΥ ΣΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΡΙΤΙΚΟΥ ΑΞΙΑΚΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΕΚΦΡΑΣΗΣ «Project Αριάδνη».

Το ΓΕΛ Λιτοχώρου έλαβε μέρος στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Project Αριάδνη», το οποίο σχεδιάστηκε από το «Εργαστήριο Πολυτροπικών Δραστηριοτήτων “Deep Eyes”» (Ε.Π.Δ.) του Οργανισμού Φεστιβάλ Ολύμπου με υπεύθυνους τη Σ.Ε.Ε. φιλολόγων του 3ου ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Π.Δ.Ε. Κ.Μακεδονίας κ. Βαΐα Αγγέλη και τον Οργανωτικό Σ.Ε.Ε. του 3ου ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Π.Δ.Ε. Κ.Μακεδονίας κ. Νικόλαο Γραίκο.
Οι σκοποί του εκπαιδευτικού προγράμματος ήταν :
ο κριτικός αναστοχασμός των εφήβων ως προς τις αιτίες που τις/τους ωθούν σε ομοιότυπες αξιακές επιλογές και συμπεριφορές·
η επίγνωση του ρόλου της καθημερινής πολυμεσικής πραγματικότητας στη διαμόρφωση αυτών των αιτιών· η δραματουργική επεξεργασία προσωπικών βιωματικών εμπειριών με σκοπό τη θεατρική και καλλιτεχνική τους έκφραση.
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα αναπτύχθηκε με βάση τις αρχές της έρευνας-δράσης (action–research) και περιέλαβε δύο (2) δίωρα μαθήματα εντός του διδακτικού ωραρίου για το τμήμα Β1 που έλαβε μέρος εθελοντικά και την παρακολούθηση της θεατρικής παράστασης «Αριάδνη» που αποτελεί παραγωγή του Ε.Π.Δ. Είχε προηγηθεί δίωρο επιμορφωτικό σεμινάριο για τις/τους εκπαιδευτικούς των τμημάτων που θα συμμετείχαν, στην οποία ενημερώθηκαν οι εκπαιδευτικοί για τις σχετικές εκπαιδευτικές δράσεις και σχεδιάστηκε το χρονοδιάγραμμα του εκπαιδευτικού προγράμματος

Το σχολείο μας, επιπλέον, συνέπραξε και θεατρικά με το εργαστήρι Πολυτροπικών δραστηριοτήτων, καθώς βιωματικές εμπειρίες των μαθητών μας με το δικό τους λόγο αρθρώθηκαν σε θεατρικό κείμενο και παραστάθηκαν από τη θεατρική ομάδα του σχολείου με τη φροντίδα του καθηγητή του σχολείου μας κ.  Γ. Παπαϊωάννου στο πλαίσιο της παράστασης «Project Αριάδνη» την Παρασκευή 18/11/2022 στο θέατρο «Πήγασος» στην Κατερίνη. Την επιμέλεια της συμμετοχής του σχολείου στο Πρόγραμμα είχαν η κα Γ. Καρατζίδου, ο κ. Γ. Παπαϊωάννου και η κα Ξ. Καραβίδα.

Το θέμα του project ήταν ο «λαβύρινθος» των καθημερινών εξαπατήσεων και τα προβλήματα που βιώνουν οι σημερινές/οί έφηβες/οι στην οικογένεια, στο σχολείο, στις σχέσεις τους με το άλλο φύλο, στις φιλίες και στις μεταξύ τους σχέσεις, προβλήματα που συχνά οφείλονται στη χρήση των νέων πολυμεσικών τεχνολογιών κ.ά.

πλαίσιο του προγράμματος οι μαθητές και οι μαθήτριες του Β1 τμήματος έγραψαν τις δικές τους ιστορίες αναπτύσσοντας δημιουργική γραφή και οι αφηγήσεις τους δραματοποιήθηκαν από τις μαθήτριες της Α’ Λυκείου Γκούμα Κατερίνα, Νίκα Φαίδρα, Αλίσια Μπουζάνι, Κωνσταντίνα Τζιβάνη-Γερομίχαλου, Έφη Κοψαχείλη και της Β’ Λυκείου Θάνου Σοφία και Σβάρνα Κατερίνα. Το δρώμενο πλαισιώθηκε από τραγούδι που έγραψε και μελοποίησε ο Γιώργος Παπαϊωάννου, Κοινωνιολόγος του σχολείου. Στόχος του προγράμματος ήταν η ενδυνάμωση των μαθητών και των μαθητριών ώστε να αρθρώνουν τον δικό τους προσωπικό λόγο πάνω σε καίρια για τη ζωή τους ζητήματα, η εξωτερίκευση των συναισθημάτων τους, η εμψύχωση και η καλύτερη επικοινωνία με τους συνομηλίκους τους. Επίσης, η κατανόηση των βιωμάτων που έχουν τα κορίτσια λόγω φύλου και διαπαιδαγώγησης και η δυνατότητα να μπορούν τα αγόρια να μπαίνουν στη θέση τους και να καλλιεργούν σε μεγαλύτερο βαθμό την ενσυναίσθηση.Τέλος, αναδείχθηκε με τον πιο αποτελεσματικό και παραστατικό τρόπο ο ρόλος που μπορεί να παίξει η τέχνη και ιδιαίτερα το θέατρο στην αντιμετώπιση των προσωπικών εξαπατήσεων των εφήβων.