ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΓΕΛ ΛΙΤΟΧΩΡΟΥ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ

«ΟΙ ΦΙΛΟΛΟΓΟΙ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΝ III (2023)»

Την Τρίτη 5 Σεπτεμβρίου 2023 το ΓΕΛ Λιτοχώρου συμμετείχε στην Επιστημονική και Επιμορφωτική Διημερίδα Φιλολόγων πουπραγματοποιήθηκε στο 6ο Γυμνάσιο Κατερίνης με τίτλο «ΟΙ ΦΙΛΟΛΟΓΟΙ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΝ III – 2023» με την εισήγηση της φιλολόγου του σχολείου Καρατζίδου Γιώτας με θέμα: «Ανοικτή σχολική βιβλιοθήκη: τόπος έμπνευσης και δράσεων φιλαναγνωσίας. Αναγνωστικές διαδρομές και γέφυρες μέσα και έξω από το σχολείο». Η Επιστημονική και Επιμορφωτική Διημερίδα διοργανώθηκε από τη Σύμβουλο Εκπαίδευσης Φιλολόγων Πιερίας κ. Βαΐα Αγγέλη και απευθυνόταν στους/στις Φιλολόγους Γενικής εκπαίδευσης και της Ειδικής Αγωγής που διδάσκουν στις σχολικές μονάδες όλων των τύπων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πιερίας.

Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων εξωστρέφειας του σχολείου και της επικοινωνίας του με την ευρύτερη εκπαιδευτική κοινότητα καθώς και την ανταλλαγή απόψεων και τον διάλογο με τους φιλολόγους των σχολείων της Πιερίας η εισηγήτρια πρότεινε ποικίλες και ευρηματικές δράσεις της Σχολικής βιβλιοθήκης παρουσιάζοντας εκδηλώσεις φιλαναγνωσίας που πραγματοποιήθηκαν στο ΓΕΛ Λιτοχώρου. Αρχικά αναφέρθηκε στη λειτουργία της σχολικής βιβλιοθήκης που είναι μια από τις 500 Σχολικές Βιβλιοθήκες πανελλαδικά και μια από τις πέντε που ανήκουν στη Δευτεροβάθμια στο Νομό Πιερίας που συστήθηκε και οργανώθηκε στο Πλαίσιο Λειτουργίας των Σχολικών Βιβλιοθηκών ΕΠΕΑΕΚ και στη συνέχεια παρουσίασε τις δυνατότητες που αυτή προσφέρει στους εκπαιδευτικούς για εναλλακτικές και συνεργατικές διδασκαλίες. Οι φιλόλογοι παρακολούθησαν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τις προτάσεις αναβάθμισης του ρόλου της Σχολικής βιβλιοθήκης που αφορούσαν στην ανάδειξή της ως εναλλακτικό και πιο φιλικό περιβάλλον μάθησης που αλλάζει την καθημερινότητα των μαθητών και τους ενεργοποιεί σε μεγαλύτερο βαθμό μετριάζοντας το άγχος ,την κούραση και την ανία που προκαλεί η δασκαλοκεντρική εκπαιδευτική διαδικασία και στους τρόπους σταδιακής διαμόρφωσης μιας διαφορετικής κουλτούρας προσέγγισης της μάθησης, ενισχύοντας το στοιχείο της εξοικείωσης των μαθητών με τα βιβλία, καλλιεργώντας την αλληλεπίδραση και την συνεργατικότητα. Οι τρόποι αξιοποίησης της Σχολικής βιβλιοθήκης που αναδείχθηκαν ως πρόσφοροι και εποικοδομητικοί ήταν η σύνδεση της με την υλοποίηση και υποστήριξη των εκπαιδευτικών πολιτιστικών και περιβαλλοντικών προγραμμάτων, τους ομίλους φιλαναγνωσίας, τις εναλλακτικές και βιωματικές δράσεις στο πλαίσιο εκπαιδευτικών επισκέψεων και εκδρομών, τις θεματικές ξεναγήσεις, την εφαρμογή καινοτόμων διδακτικών πρακτικών, τη δημιουργική ανάπτυξη ιδεών σε «Ανοιχτούς τρίτους χώρους» (μουσεία, γκαλερί, βιβλιοπωλεία, καφετέριες, δημόσιες βιβλιοθήκες, χώρους δημιουργικότητας) , την διοργάνωση σεμιναρίων, επιμορφωτικών προγραμμάτων και βιβλιοπαρουσιάσεων, την «υιοθεσία» μιας Σχολικής Βιβλιοθήκης, τη γνωριμία με συγγραφείς, σεμινάρια τοπικής ιστορίας, τον εθελοντισμό , τις ακτιβιστικές παρεμβάσεις και τα προγράμματα Erasmus. Στο τέλος της εισήγησης επισημάνθηκε η αναγκαιότητα έμπρακτης στήριξης των Σχολικών Βιβλιοθηκών από την Πολιτεία με την αναβάθμιση τους, αλλά και τη δημιουργία Βιβλιοθηκών σε κάθε σχολείο καθώς και την ένταξη της αξιοποίησης τους στο αναλυτικό πρόγραμμα και τον τρόπο διδασκαλίας των φιλολογικών μαθημάτων.

Η πλούσια θεματολογία και οι εξαιρετικά ενδιαφέρουσες εισηγήσεις των φιλολόγων που συμμετείχαν στην Επιστημονική και Επιμορφωτική Διημερίδα παρουσιάζοντας συμμετοχικές, διαφοροποιημένες, συνεργατικές και διεπιστημονικές διδακτικές προσεγγίσεις και εφαρμογές στα φιλολογικάμαθήματα Γυμνασίου και Λυκείου καθώς και οι προτάσεις για καινοτόμες δράσεις και νέα εκπαιδευτικά προγράμματα που πρότεινε για την φετινή σχολική χρονιά η Σύμβουλος Εκπαίδευσης Φιλολόγων Πιερίας κ. Βαΐα Αγγέλη, έδωσε το έναυσμα για διάλογο μεταξύ των φιλολόγων και ανταλλαγή νέων, καινοτόμων ιδεών, μεθόδων και στρατηγικών που προάγουν και εμπλουτίζουν τον τρόπο διδασκαλίας των φιλολογικών μαθημάτων.

Η Επιστημονική και Επιμορφωτική Διημερίδα διοργανώθηκε από τη Σύμβουλο Εκπαίδευσης Φιλολόγων Πιερίας και απευθυνόταν στους/στις Φιλολόγους Γενικής εκπαίδευσης και της Ειδικής Αγωγής που διδάσκουν στις σχολικές μονάδες όλων των τύπων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πιερίας.Κατά την Επιστημονική και Επιμορφωτική Διημερίδα παρουσιάστηκαν από τους / τις συναδέλφουςδιδακτικές προσεγγίσεις και εφαρμογές στα φιλολογικάμαθήματα Γυμνασίου και Λυκείου με χρήση συμμετοχικών διδακτικών στρατηγικώνκαι τεχνικών, αξιοποίηση εποπτικών μέσων και των Τεχνολογιών Πληροφορικής καιΕπικοινωνιών (Τ.Π.Ε.), χρήση διαφοροποιημένων διδακτικών στρατηγικών καιτεχνικών, ανάπτυξη συνεργατικών και διεπιστημονικών πρακτικών για τονσχεδιασμό του περιεχομένου των διδακτικών δραστηριοτήτων, ανάλογα με τιςεκπαιδευτικές ανάγκες, τις μαθησιακές δυνατότητες και την ηλικία των μαθητών καιαξιοποίηση εναλλακτικών μορφών αξιολόγησης και ανατροφοδότησης τωνμαθητών.

Μπορείτε να ανοίξετε την εισήγηση που παρουσιάστηκε στην ημερίδα εδώ